Hair History

Först och främst måste jag berätta att vi har årets varmaste dag idag (hitills)!!! Underbara 25 grader! Sommar, utomlands, svettig...! =)

Har iaf vart hos frissan idag och fixat svallet. Toppat och färgat det. Det blev sommarblondt. 
Har som ni vet en ganska lång hårhistoria då jag provat det mesta, utom att klippa kort hår, page eller liknande, men det kommer nog det med nån dag. Många gånger (väldigt många gånger!) har jag även haft mina hårkatastrofer, ni tjejer vet vad jag menar! Flera misslyckade färgningar har lett till stora sammanbrott och många tårar. Min stackars mamma har fått stå ut med mycket. Håret är liksom det folk ser först när dom ser en och om man inte är nöjd med känns allt ju piss. 
Eftersom jag och Jakob vart ihop i snart tre år (Ja vet, sjukt!) har ju även han fått vara med om en del av mina hårproblem. Aja jag och Jakob gick iaf på stan häromdagen och när vi gick förbi en frisörsalong kom jag på att jag skulle klippa mig och färga håret idag, så jag nämde det för honom.
Jakob tvärstannar och stirrar med skräck i ögonen på mig varpå han utbrister
- Nej, inte igen!
Jag skrattar åt honom och lugnar honom med att jag inte skall göra något drastiskt. Han sneglar fortfarande misstänksamt på mig och följer tvekande efter mig när vi går vidare.
Han är på jobbet nu, han jobbar till 20.00, men kom på att han kanske bara har sagt det för att slippa vara hemma om jag skulle ha ett "hårutbrott"...Hmm, får ta och ringa honom..eller kanske ska kolla i garderoben först, han kanske gömt sig där...

Blev iaf nöjd idag, så du kan vara lugn älskling. Visar en bild på håret nån dag.


Jag i mina hårfärger... mellanbrunt, blont och mörkbrunt.

Nu kommer snart Frida och Björn, ska ha "parmiddag" idag, jag vet moget! (Jag har tvingat Jacke:P) Ska ut i solen och grilla, ska bli så härligt och gott=) Kanske uppdaterar igen ikväll. Pusshej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0