The Day

Innan jag berättar om lördagskvällens inflyttningsfest tänkte jag berätta lite om vad som hände på dagen.

Jag har inte berättat detta i bloggen men innan jag åkte till Italien hände en liten incident med vår bil.
Vi bor ju i min plastbrors lägenhet medans han är i spanien och jobbar. Och han har också en skitgammal skruttbil som vi också får använda eftersom ingen annan gör de. Iaf, en dag när jag skulle hem från jobbet bara dog den typ två meter hemifrån, så himla störande:P Den bara tvärstannade mitt i gatan utan förvarning eller nånting. Sen var den stendöd. Så fick ringa pappa så fick han bogsera mig ner till mitt jobb (vid sådana här tillfällen är det bra att jobba på en mack.) Aja fick inte igång den igen så lät den stå kvar på jobbet så vår verkstadkille kunde kolla på den. Han ringde mig sen när jag var påväg till Milano och sa att det var bränslepumpen som gått sönder och att det bara var att skrota den. Surt... Aja det gick en stund och sedan ringde han igen. Då hade han plötsligt fått igång bilen igen! Men han sa det att den kan hålla i 3 dagar till och den kan kan hålla i 3 år till, bara så ni vet kan den stanna precis när som helst! Läskigt:P 


Aja så imorse när jag skulle till jobbet kl halv 8 på morgonen gick jag ut för att upptäcka att det var svinkallt! Jag var tvungen att skrapa bilrutorna, så kallt var det! Aja sätter mig frusen i bilen och vrider på nycklen...och det händer ingenting! Fan fan fan! Den hade helt enkelt bestämt sig för att dö. Kul, kl 8 på morgonen! Men det var ju bara att sätta på sig mössan och trampa iväg på cykeln. Brr!

Sedan efter jobbet hände ännu en incident. I vår köksdörrspost sitter en hävstång fastskruvad högst upp. (Petters) Aja den är stor och av stål. Där hängde en handduk på den och när jag skulle ner och duscha drog jag ner handduken och då trillar den jävla stången ner rakt på min hand! Fan va ont det gjorde, livsfarligt! Om jag hade fått den i huvudet hade jag ju fasen avlidit!


Såhär ser den ut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0