Män som hatar kvinnor

Ingen har väl missat den filmen? Nu har även jag sett den. Å jag säger som alla andra - Den var skitbra! Väldigt hemsk, jag är skitkänslig (speciellt mot sådana saker som de i filmen) så jag kunde knappt titta, grät och fick verkligen nästan ont i hela mig när de värsta scenerna visades. Handlingen är helt suverän! Så bra skådespeleri!  Noomi Rapace GÖR hela filmen i rollen som Lisbeth Salander. Älskar verkligen slutet på filmen. Fattar inte att filmen är svensk? Hur har Sverige kunnat göra en sådan bra film? Är helt målös. Nu måste jag läsa boken också.



Efter att ha sett filmen är jag helt såld i karaktären Lisbeth somsagt! En stark och cool tjej! Äntligen får en tjej visa vad hon går för, äntligen får en kvinna spela "räddaren" och hjälten i en film utan att det blir töntigt. Det är ju i princip alltid kvinnor som är offer i filmer och männen som är räddare. Äntligen en kvinna som INTE är ett offer, som vägrar vara ett offer! Hon är min hjälte!




Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0