Krösus Sork...

Jag trodde jag hade sett alla Beck-filmer som någonsin gjorts men blev förvånad när jag märkte att jag inte sett den här! Tycker att Beck-filmerna är de bästa svenska filmer som finns. De är spännande, läskiga och riktigt bra gjorda. Man sitter och klurar in i de allra sista minuterna på hur allt egentligen ligger till, det tycker jag är bra, att man inte får reda vem mördaren är direkt. Det blir så klurigt och spännande när man får fundera själv och bli lite vilseledd och förvirrad. Dessutom är inte Beck-filmerna så töntiga som många svenska filmer kan vara, de är liksom realistiska. (Märkte just nu att Martin Beck och min pappa är väldigt lika, de gör exakt samma miner och pratar likadant. Haha lite kul:P)

Det är iaf paus för nyheterna nu och där tog det upp den här skandalen som har kommit fram att ikea säljer kuddar med dun i där fjädrarna är plockade från levande fåglar. Allstå jag fattar verkligen inte hur människor är funtade? Vad i helvete! Hur fan kommer man ens på idén att plocka fjädrarna från levande fåglar? Vad är meningen, Varför? Är det inte jävligt mycket lättare att plocka fjädrarna från en fågel som ligger still och är död? Jag har sagt det innan och jag säger det igen, (och jag känner dessutom på mig att jag kommer säga det mååånga gånger till...)

Är verkligen människan det smartaste djuret på jorden?



Stackars Mårten Gås!


Spartips!

Precis tömt min sparbössa =) Blir alltid lika glad då:P Har en sparbössa där jag alltid tömmer ut alla mina mynt efter en shoppingtur, har aldrig mynt i plånboken, det är tungt och onödigt. Iaf tömmer alltid dom i spargrisen och innnan man vet ordet av det är den full! Hoppsansa, där hade jag 400 kronor, yippie. Det blir en del pengar och det är sådana pengar man inte tänker på, plötligt får man liksom bara en extra slant i plånkan =) Smart spartips!



Så här ser min stackars spargris ut nu efter tömningen, haha ;)

Nu säger jag gonatt för ikväll, ska jobba tidigt imon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0