Tjejer Kan!

När jag kom hem idag från jobbat hade min älskling lagat mat (nudlar och stekta ägg:P) och gjort våfflor! Han är världens gulligaste:) Vi ska gå å lägga oss nu, ska jobba kl 10 imorgon. Städade min garderod imorse, e så stolt, det blev jättefint, har lite granna kvar men det fixar jag imon.
Den här arbetsdagen var inte riktigt lika trög som igår. En sak (av många:P) som jag kan bli vansinnig för är när folk har fördomar mot tjejer! Gamla tanter som kommer in i butiken och frågar - Finns här någon karl som kan hjälpa mig med bilen? Tjejer kan väl me förfan! Blir så jäkla arg. En gång kom det in en kvinna som ville ha hjälp med vilken olja hon skulle ha till bilen. Jag visade henne vilken det var, då frågade hon om det kanske fanns någon kille att fråga? Jag var ensam i butiken så jag sa nej, men det är den här oljan du ska ha. Jag visste ju det. Men nej, hon sa istället - Jag tror jag åker till shell istället å hör där. Fyfan, ville sparka ut henne ur butiken. Dessutom var hon tjej själv! Och en annan gång kom det in en gubbe, han gick runt och kollade bland biltillbehören och tittade sedan runt i butiken efter hjälp. Han såg att det bara var jag i butiken och gick tvekande fram till mig. Det första han säger är - Jag tror inte du kan detta, men jag skulle behöva en slags olja som man använder till låsen. Men jag kommer tillbaka någon annan gång när det finns en annan här jag kan fråga, för ja tror inte du kan det. Jag blev så förbannad, höll på att sprängas, gick utan ett ord iväg och hämtade hans jävla låsolja som jag visste exakt vad det var, drämde den i disken framför honom och frågade - Menar du den här? Han blev stum...
Det var bara för att jag var tjej! Hade det stått en kille där hade han aldrig sagt så! Diskrimenering säger jag bara! Och gubbjävel...Aja ska sova nu.

Natti natti!



Gamla skor och kläder jag rensade bort. Har svårt att slänga bort gamla kläder å sånt men skärpte till mig och rensade ordentligt, och dessutom får man ju tänka att nu får det plats nya kläder! :)



Allt ihop vikt och iordning:)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ingen walk-in-closet här inte... hmmmm...

hehe;)

2009-01-28 @ 17:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0