Hello...

Ringde min kusin för att be om hjälp med det här men hon va inte hemma så försöker väl själv och presenterar mig nu då. Just nu sitter jag i sängen å käkar MMmmarabou, japp jag avslöjar mig direkt, är en riktig godisgris och det godaste jag vet är TuttiFrutti! haha :P är beroende av TuttiFrutti. Men men det kanske inte är så intressant. Jag är en 18, SNART (:D) 19 årig tjej, jag är inte rik, inte modell och bor inte i Stockholm... Jag bor i lilla Varberg på västkusten och jobbar på Statoil. Jag älskar shopping å mode som många andra "bloggtjejer" och det kan vara jobbigt när man bor i en stad där "city" består av kvantum och torggrillen ungefär..ne skojja några bra klädaffärer har vi allt här och Ge-kås ligger ju annars ganska nära, haha;P 
Jag bor tillsammans med min mamma och mina två småsystrar i en lägenhet in tha ghetto. Här bor också min pappa och hans nya tjej, alltså på samma område, inte i samma lägenhet = catfights! :P
Min blogg kommer väl handla om lite allt möjligt, men mest livet efter studenten, efter den trygga skolan. Vafan ska man göra nu? Vet inte hur många gånger jag har ställt den frågan. Jag tog studenten i våras från en "bonnaskola", munkagård (helt underbar skola!!!) där jag gick hantverksprogrammet med inriktning florist. Tre av dom bästa åren i mitt liv. Och har sedan dess inte gjort så mycket, och nu börjar i princip alla mina kompisar sticka härifrån, de är ute å reser, flyttar för att plugga eller jobbar utomlands, GÖR NÅGONTING. Å själv blir jag här ensam kvar...Så va händer nu? Ingen vet, men vi får se;) 


VILKA IDIOTER DET FINNS!
Jobbar somsagt på Statoil och där händer det grejer, kan bara berätta om dagens arbetsdag. Jag började kl 10.00. Var ASTRÖTT på morgonen (där avslöjade jag ännu en brist = Jävligt morgontrött!!!). Fram till 3 på dagen hände inte ett skit, tiden gick såå sakta. Men när jag äntligen fick lunch, då jäklar brakade helvetet lös. Min stackars kollega kom in när jag sitter i personalrummet och äter och säger att jag måste komma ut och hjälpa henne. Jag går ut och möts av en kö på ca 3 mil (okej liiite överdrivet) men lång var den iaf. Jag tar kassa nr två och ropar till kund nr 2 i kön att jag kan hjälpa henne. Samtidigt utbrister min kollega att någon har betalat för fel pump, det vill säga betalat någon annans bensin och inte sin egen, men han hade redan försvunnit. Aja kvinnan jag ska hjälpa kmr fram och vill ha en guldtvätt. Jag slår in en guldtvätt och då står det att ngn redan har betalat 46 kr. Jag tar bort guldtvätten från datorn och ut genom cashguarden (lådan man stoppar ner alla mynt i) skramlar 46 enkronor ut. BINGO!!! Då var det ju en gubbe som hade stått och matat i alla dessa mynt (det tar tid!) utan att säga något till nån. Jag blir förvirrad och fattar inte riktigt vad som hände. Kvinnan blir irriterad och börjar muttra. Då kmr gubben fram och säger att han ville haft ett cigarettpaket, men kvinnan gapar - Kan jag bara få min tvätt först!! Gubben tänker börja mata i mynt igen men jag lyckas stoppa honom, ger honom cigarettpaketet och tar mynten. Fixar det senare. Kvinnan får tvätten och stövlar ut ur butiken sur som en ättika. Kön är lika lång som innan och det kmr bara mer och mer folk. Då plötsligt kastar en kund en bilsläpssladd rakt mot min kollega och gubben vid min kassa med mynten börjar skrika -Jävla Idiot! E du dum i huvudet eller! va fan håller du på med! Alla kunder i kön blir sura för att de får stå och vänta och när tumultet äntligen är över och det inte är någon kund i butiken berättar min kollega om incidenten med sladden. Han hade tydligen hyrt ett släp som någon annan nu hade tagit och då blev han rasande. Men det var ju inte min kollegas fel, hon kunde absolut inte hjälpa det. Gubben med mynten såg när han kastade sladden och blev rasande för det. Det blev ju självklart både jag och min kollega med, men vi kan ju inte stå å skrika saker inför kunderna, det är bara att le mot nästa kund och inte låtsas som nånting. Men vem fan beter sig så? Det är ju pinsamt för fan. Aja det finns idioter. Åsen blir jag så arg när kunder blir sura för dom får stå i kö å vänta, man jobbar ju så fort man kan och man är ju för fan bara människa. Jag ska egentligen inte jobba med ett sånt här rövslickarjobb. Jag blir så jäkla lätt irriterad, men jag visar det aldrig för kunden, jag är alltid trevlig mot dom, men egentligen tål jag det inte :P Aja dagen var inte slut där, sedan gick ju självklart porten till biltvätten sönder och vi hade typ tio bilar i kö till tvätten (för att skryta lite har mitt jobb den bästa biltvätten i Varberg så det är alltid mkt folk där, haha:P). Jag tyckte så synd om min kollega när jag äntligen fick gå hem kl 18. Jag ser verkligen upp til henne, fast hon nästan fick en bilsladd i huvudet ler hon och är alltid lika glad och trevlig mot kunderna, jag fattar inte hur ngn kan bli arg på henne! Jävla pucko!

Det var en dag på Statoil, nu är jag som sagt äntligen hemma och myser. Väntar på att min pojkvän ska sluta jobbet, då ska vi på restaurang å käka kinamat, mums!!! Kanske hörs sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0