Mormors jordgubbssaft

Tänkte berätta hur min jordgubbssaft blev och hur man gör den=) Fick receptet av Johanna som i sin tur fått det från sin mormor. Busenkelt är det och blir skitgott. Sen är det jäkligt nice att skryta om att man saftat lite, alla blir så impade:P

Om man har en liter jordgubbar kokar man upp drygt en och en halv liter vatten. När det kokat upp stänger man av plattan, slänger i jordgubbarna och låter det stå kallt i ett dygn. Rör om lite då och då bara. Efter ett dygn rör du bara ner ett och ett halvt kilo socker och lite citronsyra. Klart! Lätt va?
(Jag vet inte exakt om måtten var rätt men det är inte så supernoga, gör lite som du sjölv vill=) Och Johanna, du får rätta mig om du vill;)



Efter ett dyng ser vattnet ut såhär...

...och jordgubbarna såhär...:P

Dom ser skitäckliga ut men det var svårt att fånga på bild:P

Ej festis, min färdiga jordgubbssaft=)

Mums!

Lycka till allihopa!

Kommentarer
Postat av: jonas

Assså några varma nya bullar till det hade vart så najs ;D

2009-07-13 @ 14:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0