Hattifnatt

Lördag: Jag och Jacke ställde klockan på 8.00 och sedan rände vi runt hela dagen till alla second hand affärer i hela stan! + en massa andra affärer. Vi handlade bland annat en byrå och ett soffbord. Sedan målade vi möblerna, satte upp hyllor och fixade i vårt hem=) Ska visa bilder på allt när det är klart, det kommer bli så fint!

Sedan var det dags för den stora 20 årsfesten som min kompis Frida hade! I bygdergården i byn var det hattparty och dukat för 50 pers. Det var helt underbart kul att träffa alla gamla klasskompisar som jag inte sett sen studenten! Just Like Old Times...=) Alla var stiliga i sina hattar och vi satt och käkade vid långborden och sjöng snappsvisor med trubadur. Sedan spelade ett band och vi dansade hela natten lång! Vilken underbart lyckad kväll, hade så jäkla kul! Munkisar, ni är underbara;)

Så här såg jag ut i min hatt!



Eller hur var den fräck? Gillar hattar, det är riktigt snyggt, tror jag har ett hattansikte.
Skulle vilja bära hatt oftare=)


...
Efter en helt underbar kväll väntade en inte lika underbar natt. Blev nämligen matförgiftad av min thaimat som jag käkade på festen så jag vaknade på natten av att jag hade skitont i magen och mådde illa. Sprang in på toan där jag spenderade en låååång stund med huvudet i toastolen. La mig sedan huttrande i soffan i tron om att jag var klar men ville ändå ha en spann jämte mig. Vi hade ingen spann och jag upptäckte att alla soptunnor vi har, och vi har tre stycken (!) är sådana med hål i (ni vet sådana silvriga nätsoptunnor man köper på ikea), inte kul att spy i en sån:P Fick inte ligga länge innan det var dags igen, hann inte till toan den här gången utan fick lägga pizzan i diskhon:P Nästa dag när Jacke gick upp och in till köket för att äta frukost möttes han av en fin syn.
Jakob:
- Älskling, käkade du thaimat igår lr?

Kommentarer
Postat av: JW

Skyll på thaimaten!

2009-03-09 @ 23:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0