Flying Solo

Hey allihopa!

Nu sitter jag hemma i vardagsrummet (i Sverige) å myser med Jacke, eller vi myste innan, nu sitter båda var för sig med sin dator:P
Haha aja åkte hem från Milano idag. Buhu!!! Älskar verkligen Italien och Milano, människorna jag träffat på semestern, maten jag har ätit (Underbara, italienska mat!!!) och platserna jag besök, klubbarna jag dansat loss på och affärerna jag shoppat i! Underbar shopping, underbar mat, underbara klubbar och underbara människor! Kommer lätt åka tillbaka till Italien igen, då ska jag nog besöka Rom, Toscana, Sicilien och Pisa...Haha så mycket man vill göra:P 
Har som ni kanske förstår haft en helt perfekt semester, fattar inte hur en vecka kan gå så fort.

Aja sista kvällen i Italien tillbringades iaf i två timmar på Johannas skola, där hon läser en kurs i Italienska. Två timmar med en turk, en japan, en portugis, två brasilianare och två svenskar (jag och Johanna) + deras skrikiga och högljudda lärare. Satt och lyssnade på dessa människor där de satt och snackade på italienska (alla med olika dialekter) i två timmar och fattade ingenting:P Haha efter det gick vi å tog en hamburgare på McDonalds och väntade på Alessio och hand kusin Gianmarco som skulle komma och hämta oss med bil och sedan åkte vi och bowlade. Jag kom tyvärr sist (fattar inte vart min bowlingtalang tog vägen?) men som tur var vann Johanna, Girlpower! Det var en stor spelhall så efter bowlingen spelade vi lite andra spel med - basket, disk m.m. Tillsist åkte vi därifrån och tog en cruisingrunda i city med HipHop musik pumpandes på högsta volym. De skjutsade sedan hem oss och kvällen slutade med att vi satt och viskade i trapphuset till kl 3 på natten:P




Det är så kul när man snackar med människor från andra länder, saker som skiljer och saker som kan missuppfattas mellan olika länder. Har ett roligt exempel: när någon ringer bara en signal till en i Sverige på mobilen och sedan lägger på betyder det ju ungefär - "Jag har inga pengar på min mobil, ring upp mig". I Italien betyder detta - "Hej, jag tänker på dig just nu." Haha detta kan missuppfattas! Johanna hade t.ex. en italiensk kille som gjorde så här mot henne hela tiden. Hon blev till slut ganska frustrerad över att han varje gång han ringde bara ringde en signal och sen la på. - Vafan vill han liksom? Vill han snacka med mig så gör de! Jag tänker inte ringa upp honom iaf! Hahah stackars den snubben...:P
Imorse gick jag upp vid 9, Lisbeth kom över en stund för att säga hej då och vid halv 12 åkte jag med bussen mot flygplatsen. När jag väl satt på planet kom jag och tänka på innehållet i min väska...Ett antal petflaskor fyllda med genomskinlig vätska som var en aningen starkare än vatten. Hade inte tänkt på det innnan men sedan drömde jag mardrömmar på planet om hur jag blev stoppad i tullen av polisen. Vaknade med ett ryck och försökte tänka lugnande tankar. Landade och kom in i rummet där man hämtade sin väska och har aldrig sett så många tullkontrollanter... Fan, fan, fan hjärtar bultade så hårt att jag svär på att man kunde se det genom tröjan:P Min väska kom och när jag skulle gå ut genom korridoren gick jag förbi minst 6 tullvakter och sedan blev alla plötligt stoppade längre fram. Man skulle gå en och en för där stod en tullvakt med en hund som skulle sniffa igenom en efter droger. Shiiit! Hahah höll på att skita i brallen när hunder sniffade mig i röven och sedan praktiskt taget sprang jag ut ur flygplatsen där min älskade Jakob stod och väntade på mig! =) 
Det var lite läskigt att flyga själv, om planet skulle krascha skulle man ju vara helt ensam liksom, men är stolt över mig själv att jag hittade på bra på flyplatsen och att jag inte typ fick ett nervöst anfall. Kände mig rätt resav faktist, så sorgligt att åka ifrån landet. Men men, nu är jag hemma och i helgen blir det nog inflyttningsfest...

Kommentarer
Postat av: jw

ALESSANDRO heter han jossan, skärpning!!! Och du glömde skriva att hans kusin är en duktig målvakt som till och med finns med på ett fotbollsspel!!

Hahaha jag sa ju att där va mkt vakter men du bara "meh, hundarna känner ju bara droger" men ändå!!

Det var jättekul att ha dig här, det blev en lyckad vecka minsann!!! Längtar tills jag får träffa dig igen, när det nu blir;) pussar på dig!

2009-04-03 @ 03:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0