Ciao!

Just nu sitter jag i Johannas rum, kom fram till Milano igår kl 15.00 ungefär och möttes av härlig vårvärme och sol, så underbart! Flygningen gick bra förutom att mina hörlurar till mp3:n gick sönder så fort jag satt mig på planet så det sög! Så typiskt:P Aja när jag landat tog jag bussen till centralstationen i Milano och möttes av Johanna! =) Vi åkte hem till hennes au pair familj och jag fick träffa barnen hon passar, Emil och Giulia.

Ingen tid att slösa, vi bytte om och gjorde oss iordning för att gå på "appertivo". Jag trodde det var en restaurang i och med att Johanna alltid skríver på sin resedagbok att hon är och äter på appertivo, så jag tänkte väl att det måste vara deras stora favvoställe eftersom dom alltid äter där. Nu har jag fått reda på att det inte är ett ställe, det är ett sätt att äta på, på kvällarna har restaurangerna typ buffe och en drink för ett billigt pris, typ som vi hemma har happy hour eller lunch. Vi mötte upp med en annan norsk au pair Johanna lärt känna här, Lisbeth och hennes bästa kompis som också var på besök hos henne, Mia och vi fyra hamnade på en knökfull restaurang med en enorm buffe. Där satt vi och skrattade och drack "sex on the beach" till kl 10 på kvällen. Sen drog vi till en bar och drack tequila och fruktvodka shots för 1 euro st:P Sist men inte minst drog vi till en exlusiv club som hette "Hollywood". Skitfräck med riktigt gräs som täckte marken i entén, där inne fanns dock bara gamla kostymnissar och dessutom spelade de bara knarkdunk där så vi stach hem ganska snart. Vi var ju tvugna att spara oss tills ikväll då vi ska till favoritklubben Old Fashion och festa loss hela natten. E laddad till max, ikväll blir det fest.



Har laddat upp med Breezer, choklad, vin och, jajjemen JORDGUBBAR! Mums=)

Idag hade jag en låång skön och behövlig sovmorgon iaf, sedan åt vi middag med barnen och deras mormor, Sedan begav jag, Johanna och Emil oss iväg till en liten park och till en supermarket. Det var mysigt att spatsera runt här. Vi åkte sen hem och lämnade Emil och jag och Johanna åkte in till centrum och tog en glass på hennes favoritställe Chocolat. Mums=) Sedan gick vi runt i den stora stadsparken och käkade glass och snackade om allt och inget.
Nu ska vi snart dra ut! Johanna lockar håret för fullt.


Härliga bilder från idag.


Gårdagen partyoutfit, dagens kommer imorgon=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0