Värsta Schlagern!

Måste bara få ur mig detta - Jag Hatar Melodifestivalen och jag fattar inte hur någon kan titta på skiten?! Paljettklädda fjollor som galer om samma jävla saker år ut och år in.

Jag tittade på melodifestivalen när jag var liten, och visst jag gillade väl det då. Det var mysigt och speciellt att ha EN melodifestival att se fram emot, å efter EN tävling var den slut och man såg fram emot nästa grej. Men hur orkar man sitta typ 8 lördagskvällar irad och kolla på något så uselt? Har folk inget liv eller? 
Dessutom såg jag i lördags att nu har de inte bara 100 deltävlingar, nu har de även 1000 jävla röstningar VARJE deltävling! Svt kramar verkligen ur varenda lite slant ur de korkade svenskarna fickor
Första röstningen - Vem ska komma sist?
Andra röstningen - Vilka ska mötas i röstningen om att komma till andra chansen? 
Tredje röstningen - Vilka kommer till andra chansen?
Fjärde röstningen - Vilka ska mötas i röstningen om att gå vidare direkt till finalen? 
Femte röstningen - Vem ska gå vidare direkt till finalen?
Sjätte röstningen - Är ni säkra, ska just den här komma vidare till finalen?
Sjunde röstningen - Vem hade snyggast rumpa?
A, ni fattar? ORKA!  

Sen så verkar inte artisterna fatta att när man ställt upp 35 år irad och inte vunnit än, kanske det är dags att lägga melodifestivalen på hyllan? Nej dom fortsätter och fortsätter och fortsätter! Det är ju fan samma jävla artister varje år och deras låtar låter exakt likadana! Det är ju som om man satt hela melodifestivalen på replay!
T.ex. LInda Bengtzings låtar:
Alla flickor utom Jaa
Jag ljuger så Braa
Hur svårt kan de Vaa... (Ne, det är frågan?)
Sounds familiar???
Sen får man ju som sagt dras med samma artister alltid, hur många gånger har inte BWO vart med och tävlat tillexempel? Fattar dom trögt? Sen har vi ju "Schlagerdrottningen" Carola som var med första gången när hon var 16 år och idag är hon 42! Snälla, pensionera dig! Kommer vi få dras med t.ex. Amy Daimond i melodifestivalen nu med tills hon är 102 år?


Första gången, 16 år och en gul                Några år och några liter botox senare, NO!
sparkdräkt, I Like!


Första gången, guldlamé och           Amy 102 år? NO!
söt glugg, I Like!

Jag menar kan inte folk ha lite bättre fantasi och komma på något nytt? Dom där jävla fläktarna tillexempel, dom är väl utslitna snart eller?

Sen finns det ju knappt nån riktig schlagermusik kvar. Nej nu är det opera, dansband och "hiphop" istället. Suck.

Sen när skiten äntligen är över ska man lyssna på alla "schlagerhitsen" i ett helt jävla år på radion tills nästa melodifestival startar, och då drar karusellen om igen...

Aja nu har jag fått lättat trycket lite och nu åker hornen in igen...tills nästa gång det är nån/nått som skall grillas;)

Mohahaha!




Kommentarer
Postat av: JW

HAHAHAHA jag kan riktigt höra dig säga detta (eller jag har nog hört dig säga detta....) hehe;)

2009-03-04 @ 16:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0