Venedig

Idag åkte jag och Johanna på en dagsutflykt till Venedig. Vi gick upp kl 5.30 (!!!) på morgonen, stört tidigt. Och ändå kom vi försent till tåget som gick halv 8. Vi fick springa som dårar genom centralen och kunde i sista sekunden hoppa på tåget! Sån jäkla röta att vi hann med alltså! Det är så typiskt oss också att alltid hamna i sådana situationer...:P
Aja väl på tåget kunde vi iaf ta igen oss genom att sova i tre och en halv timma. Väl framme i Venedig tog vi första bästa båten och åkte längs kanalen runt ön. Vi hoppade av på andra sidan och spenderade sedan dagen genom att gå, gå och gå...och ta en jäkla massa kort. Lovar, har kort på varenda jävla gränd, kanal och bro, ja, varenda centimeter av Venedig. Där var väldigt fint iaf och det ända som var synd var att det inte var sol idag utan ganska kyligt. (Fast långt ifrån värre än hemma såklart:P)
Dessutom har jag smält i mig tre (!) pizzaslice idag:P Jag e ett sånt fetto, e du inte stolt över mig älskling? =)


Haha Johanna gick runt med en stor Italien bok som värsta turisten och hon har vart där i ett halvår:P
Dessutom  gick hon runt och läste för mig som värsta guiden, fattade nada, men säg inget till henne;P




En känd kyrka tydligen:P Den hade väldigt vacka mosaikbilder på väggarna.




Vackra bilder från Venedig!


Inte lika vacker...Haha de e nått med mig och bajs på semestrar:P


Dagens outfit: Skjorta - Lånad av Johanna från Rut m.fl.
                          Jeans - Gina Tricot
                          Tygskor - H&M

Kommentarer
Postat av: jacke

haha jag är aba stolt över dig..sjukt nice bilder du tagit faktiskt..

2009-03-28 @ 22:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0