Jag blir så jävla arg!

Jag är en person med ganska "eldigt" humör och hetsigt temprament, detta har jag fått efter min kära mor och far. Mitt tålamod ett dessutom väldigt litet. Jag kan bli väldigt arg och det är inte lätt att bråka med mig. Stackars Jakob har ju fått utstå ett och annat utbrott. Jag blir självklart arg och irriterad på människor som är dumma i huvudet och dryga, men det är inte hälften så arg som jag kan bli på saker!
Jag blir så jävla arg när en sak inte gör som jag vill! Jag blir somsagt ännu argare på saker än vad jag blir på människor. Detta är därför att hur mycket man än skriker, slår och misshandlar en sak, så gör den ingenting tillbaka, den är fortfarande lika jävlig. En människa skriker oftats tillbaka och det är skönt för då känner man att man verkligen får ut sin ilska riktigt! Men en sak...den gör ingenting. Den bara är där, det är som om den bara hånler mot en när man slår där svettig och arg som ett bi efter att ha skrikit och slått på den. Och du kan riktigt höra hur den säger till dig:
- Du kan slå och skrika på mig hur mycket du vill, jag är bara en sak, känner ingenting, hör ingenting, bryr mig inte ett skit!
Fy fan vad jag blir arg då!

Ska berätta en liten pinsam sak som hände häromdagen. Jag jobbade hos pappa på hans restaurang och skulle packa upp alla hans utemöbler. Jag skulle montera ihop ett av uteborden. Det var liksom ett plastkors i mitten och så skulle man vrida på ett ben på varje ända. När jag skruvat på ett och skulle börja med det andra vek sig det första. Jag satte det till rätta igen och började med det andra och samma sak skedde igen. Fick tillslut upp båda och började med det tredje, de två första ramlar självklart ihop igen! Detta händer ett antal gånger och eftersom min stubin somsagt är väldigt kort dröjde det inte länge förrän jag fick raicerdamp! Jag kastar delarna i marken, tar sats och fotbollsspelare som man är, får jag in en klockren träff och sparkar bröten i väggen med ett stort brak! Samtidigt brölar jag och skriker som en vild tjur! När jag är klar och står där och frustar hör jag skratt bakom mig. Jag vänder mig om och vid ett bord några meter bort sitter ca 7-8 hamnarbetare och skrattar åt mig. En av dem ropar - Det där ser ut att gå vildt till! Haha!
Det enda jag kan göra är att le tillbaka och låtsas som om jag tycker det är skitroligt...

Här kommer en lista på saker som gör mig som argast!

1. Motvind! (jag vet, det är ingen sak, men det är av samma princip.) Motvind är värre än regn enligt min uppfattning, regn kan man komma undan, genom att gå under ett paraply eller ha regnjacka. Men motvind! Det spelar fan ingen roll vilket håll man cyklar åt, den är alltid emot en! Hade man motvind till jobbet kan man ge sig fan på att vinden vänt tills man ska hem! Och det är så satans jobbigt att cykla och lyssna på musik i motvind. Jag blir så jävla arg!

2. Cykeln! Jag har en riktig hatkärlek till min cykel, ungefär som Lotta på Bråkmakargatan. Den är så jävla dum, växlarna funkar inte, man måste bromsa eller hoppa med cykeln för att den växeln men vill ha ska lägga i. Och ibland växlar man upp till 5:an och den lägger inte i, så kmr man till världens uppförsbacke och lägger i 1:an. Vad händer då? Jo, då passar det för 5:an att lägga i och det blir trögt som satan! Är det inte det ena så får man punka, oftast på ett klockrent tillfälle som när man ska till jobbet. Ändå klarar jag mig inte utan min lille bike och blir helt handikappad när jag inte har den, den är ju på lagning stup i kvarten...

3. Datorer! Vem i helvete uppfann skiten? Fattar ju aldrig någonting och den gör precis som den själv vill, aldrig som jag vill! De hänger sig, saker på den försvinner spårlöst eller så får den virus.

4. Matteboken! Den behöver jag ju dras med längre i och med att jag tagit studenten, tack och lov! Matte var inte mitt bästa ämne om man säger så, var mycket dålig på det och jag hatade dessutom det! Tyckte ofta att det inte alls var logiskt. En gång i grundskolan fastnade jag på ett tal i matteboken, jag klarade verkligen det inte, det spelade ingen roll hur många gånger läraren försökte hjälpa mig, jag fattade inte! Tillslut blev jag så arg att jag sprang in på toan, rev ut sidan med talet och spolade ner det i toastolen. Så var det problemet löst!

5. Symaskiner! Inte heller ett så stort problem längre i och med att jag aldrig syr, men i grundskolan när man hade syslöjd var det ett helvete! Enda anledningen till att jag fick MVG i slöjd var att Johanna sydde allt åt mig när läraren inte såg:P Lärde mig aldrig att trä skiten, och om jag väl lyckades bröts nålen eller gick tråden av efter 2 sekunder. Höll mest till inne i träslöjden och syslöjdsläraren fick tvinga in mig i sysalen om jag skulle sy något.

6. Nycklar! Hur kan någonting försvinna så ofta som nycklar gör? Man lyckas ju tamejfan alltid förlägga dom någonstans! Eller så tappar man dom eller glömmer dom någonstans. Kul med på morgonen när man ska iväg till jobbet och är skitstressad och inte hittar dom.

7. Trassel i hörlurarna!
Fattar inte hur sladden alltid lyckas trassla ihop sig så mycket bara genom att ligga i fickan.

8. Sist men absolut värst är glappet i min mobil!
Hörlurarna till mobilen glappar som fan och åker ur hela tiden, blir så jävla arg varje gång man cyklar och musiken tystnar och man måste ner och gräva i fickan och försöka pilla tillbaka sladden. Så störande och irriterande när den åker ur lika snabbt igen!

Å jag blir irriterad bara på att tänka på allt det här! Grr!


Kommentarer
Postat av: jw

Allt för dig gumman;) Kan hålla med om de flesta saker på din lista förutom att sy och matten då;) Vi komplementerar väl varandra rätt bra ibland! I morgon bitti tidigt tidigt åker vi till Sicilien! Det blir lite av en utmaning faktiskt. kommer ju inte ha några vänner där så kommer nog va lite uttråkad! Men nån av Gianmarcos vänner ska ta med mig på nån utflykt nån gång och ut lite p kvällarna. Och en kopis till en kompis bor i palermo och ska guida mig när jag kommer dit. Så jag måste prata jättemycket på italienska med folk jag inte känner! Gaaah;D hehehe. sen när jag kommer tillbaka till Milano kommer Josse och sen har jag bara en vecka kvar!!! Heehe see you soon baby;)

2009-05-16 @ 22:16:21
Postat av: Mamma Andersson

Vill bara göra ett inlägg om cykeln. DEN ÄR INTE DIN du har lånat den på livstid av din kära mor!!!!!!!!! Den fungerade utmärkt när jag hade den :-)

2009-05-17 @ 15:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0