You´ve got mail baby, yeah!

Som ni alla vet vid det här laget jobbar jag på posten. Och det är en del saker som gör mig j*vligt irriterad som brevbärare.

1. Regn & kyla! (Tror ni fattar varför, inte kul att gå ute i minst 4 timmar blöt och kall.)

2. Brevlådor. Många av dem är gamla, har tröga lås, väldigt många vassa kanter och är alldeles för små och trånga. Dessutom är placeringen på vissa helt sjukt jobbig. Alla brevbärare är faktist inte 1.80 långa!

3. Idioter! Alltså vissa människor har verkligen inget liv! Verkligen INGET liv! Det finns verkligen folk som verkar sitta och vänta på posten varje dag, som om de vore dagens enda höjdpunkt. I vissa trappuppgångar som jag levererar post till är det folk som måste ha larm upp till sig när posten kommit. Dom går ner och ställer sig och glor på mig och väntar tills jag är klar för att kunna ta sin post. I en trappuppgång är det mer än 50 brevlådor, det är ett höghus och där kommer det alltid ner en farbror och sätter sig i trappen och väntar tills jag är klar. (Det tar ganska lång tid i och med att det är så många) Och i en annan kommer det ner en gubbe så fort jag kommit in i trapphuset, hinner inte ens öppna brevlådorna. Han måste sitta i fönstret och spana efter mig varje dag, hela dagen. Inget liv! Det är så jäkla störande när dom sitter och glor med, skaffa en tv liksom?

Sen hatar jag folk som ska hålla på. Klagar, påpekar och tjötar!

4. Folk som inte kan skriva sitt namn på sin brevlåda. Och så ska det vara Tydligt!

5. Folk som inte tömmer sin jävla brevlåda!



Japp, jag älskar att jobba på posten ...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0