Life is a bitch sometimes...

O´Key, nu kommer lite att läsa här nu då. Veckan som gått har bestått av jobb, arbetsintervjuer,  lägenhetsvisningar och kvällsmys med äppelkakor:P

Jag har somsagt börjat jobba i ett kök nu. Det är ett tillfälligt jobb som jag fick via en ny rektyteringsbyrå Adecco som jag gick med i i måndags.
I tisdags började jag där och den dagen var nog den värsta i mitt liv! Fyfan!!! Dagen började med att jag och Johanna gick upp klcokan 5 på morgonen. Japp, ni hörde rätt, KLOCKAN FEM!!! Helt fucked-up tidigt! Aja vi släpade oss till Adeccos kontor. Det är nämligen så att om man är med i en sådan rektyteringsbyrå så kan man åka dit halv 7 på morgonen och vänta på att få jobb. Om man sitter där och det kommer in något jobb som passar får man första tjing på det. Vi ville därför visa oss duktiga och åkte in och satte oss i väntrummet med 15 andra polacker...
Vi satt där och väntade i 2 timmar! Utan att ha fått nått jobb fick då kl 9 åka hela vägen hem igen. Supertrötta och hungriga kliver vi innanför trösklen hemma då telefonen ringer. Tror ni inte det är Adecco som ringer och har jobb till både mig och Johanna. Johanna får ett ons, tors och fredag och jag får ett som jag självklart måste ge mig iväg till direkt. Helt slut och fortfarande hungrig går jag upp till tunnelbanan och missar den med ca 1 sekund. FAN FAN FAN!!! Fick vänta på nästa och åkte in till Adeccos kontor IGEN... Fick karta och kläder och gav mig sedan av mot dit jag skulle. När jag kom fram var allt en jäkla röra. De höll på att bygga om motorvägen som låg precis bredvid t-bane stationen så jag gick helt vilse! Gick och gick och gick och tillslut frågade jag en som jag mötte. Det visade sig självklart att jag gått åt helt fel håll och fick vända å gå tillbaka. Det var sååå nära jag sket i alltihopa och när jag äntligen kom fram var jag så trött att jag bara ville gråta. Chefen sa att jag inte behövdes där längre för jag var så sen men sedan fick jag ändå jobba i 2 timmar.
Jag blev direkt skickad till disken utan att en ända av de fyra som jobbade där hälsade på mig. Där jobbar två kineser och en annan tjej från typ Irak och jag förstår inte ett ord av vad de säger och dom förstår inte mig. De visade mig inte heller hur jag skulle göra så på de två ynka timmarna jag var där lyckades jag göra översvämning i diskrummet och få diskmaskinen att stanna... 
När jag äntligen slutat och var påväg in mot stan igen bestämde jag mig för att åke in till bibblan för att sitta vid internet. Satte mig självklart på fel spårvagn, 2 GÅNGER! Och fick åka spårvagn i mer än 1 och en halv timma. När jag väl kom fram till bibblan funkade inte min dator.......................Väl hemma den kvällen satte jag mig för att lipa framför One Three Hill hela kvällen. Vilken Jävla Skitdag!

Nästa dag på jobbet gick det bättre och nu är det helt okej. De andra pratade faktist med mig på lunchen idag! Haha:P Det var en till vikarie från Adecco där idag och igår. Hon var i min ålder och jättegullig. Ska somsagt jobba där nästa vecka med sen blir det posten.

Jag och Johanna ska servera i helgen med på en stor bankett för 270 pers. Ska bli kul=)

Nu till en underbar nyhet! Vi har äntligen fått LÄGENHET! Yippiee!!! Igår fick vi den. Skitsnygg och modern i centrum. Sjukt nice!!!

Nu är det finally helg och dags att vila upp sig efter en sliten vecka=)

Hoppas ni har det bra i Sverige?

Ha de! Som man säger här...:P


Update: Haha glömde berätta de som hände i förrgår me. Jag och Johanna blev tagna i en tunnelbanekontroll. Vi visade våra månadskort och trodde allt var chill när vakten plötsligt skickar oss till lapplisorna. FAN! Det visade sig att vi hade glömt stämpla dom. Så fucking typiskt oss, där hade vi verkligen vart duktiga och köpt biljett och så har vi inte fått reda på att man måste stämpla dom! Som tur var lyckades vi fjäska oss ur bötern med våra små puppyeyes och vi slapp betala bötern på 900 norska kronor!!! Sjukt mycket pengar. Men vi blev uppskrivna i deras "register" sa dom så vi skulle inte komma undan fler gånger:P  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0