It´s the m*therfucking weekend

Så sitter man här på bibblan igen...

Tänkte berätta om helgen. I fredags var jag, Johanna, Johan, Nils och Axel på långpromenad runt en sjö som ligger lite utanför Oslo. Det tog bara några minuter att åka dit med tunnelbanan. Det var helt underbart! Solen sken och vattnet blänkte. Det var så vackert där! Löven håller på att bli gula och luften är frisk och kylig. Så härligt att få gå lite i skogen:P
 
I lördags var vi och skrev på kontraktet för lägenheten och fick nycklarna! Jahoo=) På kvällen jobbade jag och Johanna. Vi serverade som sagt på en stor bankett för 275 pers. Det var en studentförening som hade återträff vart fjärde år och det var en grisfest... Haha ni skulle skrattat ihjäl er om ni var där!!! När festen började och alla satt sig till bords kom det in en man med en stor käpp och bankade den i golvet. Alla blev tysta. Han skrek: Får jag presentera: Ers Majestät GRISEN! 
Hahahahaha ett långt tåg med människor kommer in (det var gamla studentkommitén) och i mitten bär de på en stor bår, det såg ut som en tron. På den står ...
En guldig plastgris!
Runt den gick fyra "vakter" som såg ut som värsta FBI spionerna. Svarta brillor, svarta kostymer och öronsnäckor.
Jag knäckte mig på mitten och var tvungen att vända mig om för att inte visa hur mycket jag skrattade (kan ju säga att det var fler än jag av servitörerna som gjorde det:P) Medans gästena var helt seriösa och klappade händerna förtjust.
De satte grisen mitt på honörsbordet och vakterna stod där runt den hela jävla festen, i 5 timmar!!! För en jävla plastgris!? Haha! De som satt i studentkommiten hade alla på sig grismedaljer i guld:P (När festen var slut hittade jag en sådan på golvet! Tänk var ledsen nån är som har tappat den:P Den ska jag hållla hårt i, haha! Ska visa er hur den såg ut nån gång:P)
När sedan ordföranden i studentkommitén höll välkomstalet avslutade han: Nu dricker vi Ers Majestät Grisens skål! Fick höra det hela kvällen då alla som höll tal avslutade så. De snackade om grisen som om de var en riktig person och kallade honom hela tiden Ers Majestät Grisen:P Fan att jag inte hade med mig kameran alltså...

Hade väldigt roligt iaf. Vi var ju som sagt mer än 20 servitörer på festen, i princip alla svenskar så man lärde känna ganska många. Och vi hade skitkul! När den "riktiga" festen var slut och vi röjt undan allt delade vi servitörer på vinet som blev över (Väldigt mycket!!!) och gjorde "sanning eller konka" med chefen:P Haha en gammal gubbe på 50 bas:P Gud var roligt det var och nu har man lärt känna nytt trevligt folk=)

Igår (söndag) flyttade vi och spenderade första natten i vår nya lägenhet. Vi har kommit relativt iordning men det är ganska mycket vi behöver till lägenheten. Den var ju bara delvis möblerad så just nu är de ända köksredskapen vi har tre skedar, tre glas och en kastrull som vi lånat av dom andra:P Vår hyresvärd skulle försöka fixa lite mer, sen ska vi till IKEA imorgon med.
Lägenheten är jättefin och jag tror vi kommer trivas där=)

Shit, blev ganska långt, hoppas ni orkar läsa lite iaf. Bilder kommer så fort jag fått från Johanna!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0