Norge del 1

Hej allihopa

Japp, jag lever fortfarande. Just nu sitter på bibblan i Oslo och surfar lite. Vi har inget internet i lägenheten vi bor i nu så det fortsätter att vara glest mellan inläggen. Men en snabb update blir det nu. 

I lördags slog jag klackarna i taket en sista gång innan avfärd mot Norge. Johan hade 20-årsfest och det blev galet som vanligt. Massa härligt folk, massa härlig musik och såklart dansade jag röven av mig hela natten. Först hemma hos Johan, och sedan nera på Cheer&Beers. Så kul med en helt perfekt  och rolig utekväll sista helgen hemma.

Nästa dag bar det av med bussen från Göteborg till Oslo. Busschaffisen höll på att svimma när han såg alla våra väskor:P Framme vid stationen mötte Erik, Petter och Johan upp oss. Det är dom tre killarna vi bor med nu och dom är skittrevliga så vi kommer nog trivas ihop. Haha, min väska pallade ca 20 meter innan det ena hjulet ramla av och efter typ 20 meter till ramlade även andra av:P Vi fick släpa skiten ända hem och det var sjuuukt tungt! 
Jag, Johanna, Petter och Erik letar en egen lägenhet då Johan ska bo där vi bor nu med två andra kompisar. Där vi bor nu är helt okej, lite gammalt och väldigt fula gardiner, men helt okej:P Vi har varit på en visning idag och den lägenheten var huuur snygg som helst, billig och ligger väldigt centralt. Hoppas, hoppas, hoppas vi får den! 
Idag har vi även vart på skatteverket och fixat och sedan har vi gått runt i stan och bland annat fixat en anställningsintervju klockan 11, är ganska nervös:P

Nu ska vi snart dra hem och laga mat. Vi hörs, förhoppningsvis ganska snart igen:P


Vi var bland annat här, på Oslos opera och sökte jobb. Så sjukt fräck och vacker byggnad!

 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0