Norge del 2

Okey, äntligen har jag tid för ett längre inlägg så jag kan berätta vad som händer här i Oslo.
Jag och Johanna söker jobb som galningar varje dag. Vi har typ gått till varenda restaurang i hela Oslo och lämnat in våra CVn. Vi ringer och är på anställningsintervjuer. Än har inte nått heltidsjobb dykt upp men det är många som säger att dom ska höra av sig, och vi har bara varit här i 5 dagar trots allt. Ikväll har vi dock fått ett jobb via rekryteringsbyrån vi gick med i, Grata heter den och dom ringer oss när det dyker upp småjobb lite här och där. T.ex. om någon är sjuk på ett café någon dg och behöver hjälp, då kan dom ringa oss. Ikväll ska vi iaf servera på något event/kalas. Vet inte riktigt vad det är, men det är spännande och lite nervöst. Det är bara jag, Johanan och en till som ska servera så det är ju lite svårt att "smälta in i mängden":P Aja, vi får hoppas att jag inte tappar tallriken i huvudet på någon=) Vi ska ha på oss värsta seriösa kläderna iaf, skjortor och flugor:P Haha ser ut som nördar=)

Den där lägenheten som va så bra fick vi tyvärr inte, men vi fortsätter söka och ska på en till visning på söndag. Nu har en kille till flyttat in så nu börjar det bli trångt=) Men det går fortfarande bra.

Igår var vi på bio, Flickan som lekte med elden, eller "Jenten som lekte med ilden" som den heter på norska:P Sjuuuuuuukt bra iaf!!! Man lämnade bion helt darrig och jag höll på att skita ner mig flera gånger! Och Lisbeth, hon e helt "sinnes" som vi säger:P Haha älskar henna, så cool. Riktigt hett filmtips!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0