Tandis:S

Idag har jag jobbat och vart hos tandläkaren! Lagade en tand och var livrädd! Har aldrig vart rädd för tandläkaren, alltid spänd, men inte rädd. Men idag var jag det! Var så jävla rädd att det skulle göra skitont, frågade alla jag kände hur det var att laga tänder, alla sa att det inte skulle göra ont. Men när jag snackade med min jobbarkompis precis innan jag skulle dit sa hon att det inte gjorde ont så länge man fick bedövning. Då frågade jag hur man tog den, då sa hon att det var en spruta!!! EN SPRUTA!!! I MUNNEN! Aldrig i livet tänkte jag. Är det något jag är rädd för, då är det ju sprutor som ni vet. Iallafall, när klockan var kvart i två gick jag och borstade tänderna och körde darrig, rädd och ensam iväg mot tandis. När jag väl satte mig i stolen frågade min tandläkare om jag ville ha bedövning eller inte? Skit, huvudet snurrade! Spruta i munnen? Eller en fet borr i tanden? Hmm...svårt val faktist. Visste inte vad jag skulle säga så jag bara - Ehh, vet inte. Men jag är skitskrajj! Haha tandläkaren valde då att bedöva så jag skulle slippa oroa mig för smärtan. Fick alltså en spruta i munnen! Måste säga det igen, en Spruta i Käften!!! Jag som är livrädd för sprutor! Jag gjorde det, alldeles ensam. Aja kände inte ett skit och när jag hörde ljudet av borren fast inte kände nått är jag väääldigt glad att jag tog sprutan. När jag resten mig ur tandläkarstolen var jag helt genomsvettig och väldigt skakis och hade dessutom ingen känsel i halva överläppen! Haha kändes som jag hade en stor böld på läppen. Så resten av dagen på jobbet lät det som jag hade gröt i munnen och läspade samtidigt när jag pratade:P Vid halv sju på kvällen började bedövningen lätta...:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0